לשלוט בעתיד שלך – יפוי כח מתמשך

מהו יפוי כח מתמשך?

יפוי כח מתמשך הוא כלי משפטי חדש, המאפשר לעושה יפוי הכח (הקרוי בחוק –  "הממנה") לתת הוראות מדוייקות באשר לאופן הטיפול בו, בעת שלא יוכל לקבל החלטות עבור עצמו. חשוב לציין כי רק מי שעבר את ההסמכה של משרד המשפטים יכול להכין יפוי כח מתמשך.

מה היה קיים בעבר?

בעבר, בעת שאדם הגיע למצב בו לא יכול היה לקבל החלטות עבור עצמו (אם בשל מחלה פסיכולוגית או התדרדרות מצבו הגופני או השכלי), החוק דרש כי ימונה עבורו אפוטרופוס. אותו אפוטרופוס נדרש היה להתמנות ע"י בית המשפט, בהליך ממושך ויקר יחסית. בנוסף, האפוטרופוס היה כפוף לפיקוח, והיה עליו להגיש דו"חות כספיים בנוגע לפעולותיו. מצב זה יצר הכבדה ניכרת על האפוטרופוס, ולעיתים תכופות לא סיפק פתרון מהיר דיו, בעת שבן משפחה נקלע לסיטואציה של אובדן כשרותו המשפטית (למשל כתוצאה מתאונה פתאומית, מוגבלות שכלית או נפשית או מחלות זקנה, דמנציה וכד').

מה החידוש בחוק?

כאמור, החוק יצר פתרון משפטי, בשם "יפוי כח מתמשך". זהו מסמך שאדם עורך בעודו כשיר, מתוך מטרה כי יפוי הכח המתמשך ייכנס לתוקף רק בעת שהאדם כבר לא יהיה כשיר לכך, כלומר אם יחלה, יעבור תאונה, יאבד את כשרותו מחמת גיל ומצב רפואי וכד'.

מה ניתן לקבוע ביפוי הכח המתמשך?

מי שעורך את יפוי הכח המתמשך יכול לתת הנחיות באשר לאופן הטיפול בו בעת שכבר לא יהיה כשיר), וזאת בשלושה תחומים שונים: עניינים רפואיים, עניינים כספיים, ועניינים אישיים.

את מי ניתן למנות כמיופה כח?

לרוב מיופה הכח יהיה אדם הקרוב לנו, בן משפחה או חבר שאנו סומכים עליו.

אותו אדם יפעל בהתאם ליפוי הכח המתמשך, וימלא את ההוראות הכתובות בו.

רוגע ובטחון בצד פתרון משפטי יחודי המתאים לצרכיך –

בעת פגישת הייעוץ, עוד בטרם עריכת יפוי הכח המתמשך, נעבור יחד על כל הפרטים החשובים לכם, על מנת לוודא שכל רצונותיכם יתקיימו גם בעת שבה תאבדו חלילה את היכולת להחליט ולקבוע את פעולותיכם.

ככל שתבחרו בכך, תוכלו לרדת לפרטי פרטים ולתת הוראות מדוייקות בכל הנוגע לפעולות רפואיות; לעניינים כספיים; ולעניינים אישיים. זאת

בתקופה זו ישנה עלייה ניכרת בשיעור הפונים למשרדנו לשם עריכת יפוי כח מתמשך, והדבר בהחלט מובן. נוכח חוסר הוודאות שסביבנו, גובר בנו הרצון לשלוט בעתיד ולתת הנחיות מדוייקות שיבטאו את הרצון הספציפי של כל אחד ואחד מאיתנו.

הנסיון העשיר של משרדנו בתחום זה מלמד כי יפוי כח מתמשך הוא כלי נהדר שיכול להקנות לכם רוגע וביטחון, מעצם הידיעה שבחרתם בעצמכם את האדם שידאג לאינטרסים האישיים, הכלכליים והבריאותיים שלכם.

בריאות איתנה לכולנו.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
Shopping Basket